Pictopia en illustrerad bok med social och politisk kritik

En kritisk bok med 400 illustrationer

Pictopia a Illustrerad bok om social och politisk kritik som lagrar totalt 400 illustrationer och 200 filmer quictime i syfte att visa det social missnöje före politik och samhälle. Det är en underhållande guide för studenter och de som brinner för konst och design som söker expandera ditt grafiska sinne lite och underkastas nya stimuli.

Pictopia visar oss en intressant visuell referensJag skapar icke-kommersiella grafiska projekt skapade med ett imponerande synkraft sFör att nå fler människor, ett sätt att skapa en förändring av tanke hos andra genom konst och design. Om du är en konstnär / designer eller helt enkelt ett fan av den grafiska världen kan du inte lämna den här boken åt sidan eftersom inuti kommer du att hitta sant grafiska underverk.

Kritik är något som vi alltid har varit för att kunna uttrycka oss inför en situation som vi inte anser vara rättvisa: politik, samhälle, känslor ... etc, alla typer av ämnen kan användas för att visa några idéer som tack vare visuellt stöd de får styrka. Innan vi ser projekten kommer vi att se ett litet citat som visar bokens huvudidé.

Vi lever i och andas det visuella. Vår kultur beror i princip på synen och privilegierar ögonen. Vårt visuella landskap, det vi ser i världen, blir mer och mer laddat med fler och fler meddelanden. Det har kommit till världen att vissa utrymmen är så mättade med visuell information att det inte längre är möjligt för oss att absorbera och tolka dem alla.

Pictopia piktogrambok om en falsk lycklig värld

LIV

Den internationella dagen för Eliminering av våld Mot kvinnor beslutades av FN: s generalförsamling 1999. Det föreslagna förslaget lades fram av Dominikanska republiken med stöd av 60 andra länder för att fira det varje år den 25 november. Anledningen som fick detta land att begära denna dag var för det makabra mordet på systrarna Patria, Minerva och María den 25 november från den Dominikanska diktatorn Rafael Leónidas Trujillo.

Könsvåld

DÖDSSTRAFF

Dödsstraff eller dödsstraff det är avrättningen av en fånge som straff för ett brott eller brott. Uttrycket kommer från den indoeuropeiska caput, "huvud", genom den latinska kapitalismen. Dödsstraff är således etymologiskt det straff som åläggs ett brott som är så allvarligt att det förtjänar halshuggning. Den 10 oktober är världsdagen för att sensibilisera befolkningen.

I denna graf kan vi se konceptets betydelse När det gäller att kommunicera, om vi stoppar det en sekund och analyserar det, inser vi de möjliga budskapen bakom det. Säkerhetsstiftet har två möjliga tillstånd: öppet eller stängt, det är ett föremål som kan vara vändbart. Dödsstraff är något som inte går att vända om de dödar dig nu det finns ingen väg tillbaka. I diagrammet spelas ett spel mellan vad som har en reversibel lösning och vad som inte gör det.

denna graf visar problemet med dödsstraff

GUANTANAMO

La fängelsernas syfte det har förändrats genom historien. Det gick från att vara ett enkelt retentionsmedel som en övertygelse väntade på, till att vara en övertygelse i sig själv. Ett medel som hade som mål att skydda samhället från dem som kan vara farliga för det när de försöker återintegrera det. Men det kan också användas som ett medel för politiskt tryck i svåra tider.

Barerna kan vara rosa men utan att glömma att dessa också har taggar på stammen.

Pictopia en bok som talar om piktogram

IDENTITET

Identitet är ltill skillnad, oavsett typ, mellan någon person, ett djur eller en sak och deras kamrater. Det kan också hänvisa till medvetenhet om att vara dig själv. Medvetande definieras i allmänhet som kunskapen som människan har i sig själv och sin miljö. Individualism Det är attityden som leder till att agera och tänka självständigt, med avseende på andra eller mot etablerade normer. En trend som prioriterar individens rättigheter framför sociala strukturer.

Vad identifierar oss som människor?

människors identitet som återspeglas i grafer

Den här boken är bra om du vill inspirera och uppmuntra dig att skapa kritiska grafer av alla slag om de ämnen som tar dig ur din lådor. Tveka inte en sekund om du har möjlighet att köpa den.